Pedagogisch Analyse Schema
Opvoedingsdoel
Als school vinden wij het belangrijk dat de leerlingen zich ontwikkelen door zelf te ontdekken, de leerkracht helpt en begeleidt de leerlingen hiermee door op het juiste moment de juiste nieuwe stof aan te reiken. Iedere leerling ontwikkeld zich op zijn eigen manier en op zijn eigen tijd.
Het Pedagogisch Analyse Schema
In het Pedagogisch Analyse Schema (PAS) hebben wij onze onderwijsidealen beschreven, deze idealen hebben wij o.a. gebaseerd op pedagogische principes van veel verschillende pedagogen en opvoeders.
Onze PAS kunt u lezen door het document te openen met onderstaande knop.
Bronnenlijst
Alkema, E. e. (2015). Meer dan onderwijs. Assen: Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.
Artikel Teams. (sd). Basisprincipes GIPS.
Hattie, J. (2016). Leren zichtbaar maken . Middelburg: Meulenberg Media.
Hooijmaaijers, T. S. (2016). Ontwikkelingspsychologie. Assen : Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.
Horst, W. t. (1995). Wijs me de weg! Utrecht: Uitgeverij Kok.
Janssen-Vos, F. (2008). Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw. Assen: UItgeverij Koninklijke Van Gorcum.
Kalkman, B. (2003). De leeromgeving als bron van inspiratie.
Klamer, M. (sd). Klassenmanagement toepassen. In M. Klamer, Klassenmanagement (pp. 51-71). Groningen/Houten: Noordhoff Uitgevers bv.
Rotier, R. e. (2007). Essenties van christelijk leraarschap; beroepsbeeld voor de christelijke leraar. Gouda: Driestar Educatief.
Waterink, J. (sd). Theorie der opvoeding. Utrecht: Uitgeefmakerijk Kok ten Have.
Woltjer, G. &. (2014). Hoe ga je om met kinderen op school en met hun ouders? Groningen/Houten: Noordhoff Uitgevers bv.
Maak jouw eigen website met JouwWeb